REJS Z JEZUSEM

„Płyń pod prąd, żegluj pod wiatr, z Bogiem wszystko jest możliwe…”

Pod tym hasłem w weekend 25-27.05.2018 odbyła się już druga edycja „Rekolekcji pod żaglami” zorganizowana przez Wspólnotę Jednego Ducha. Wydarzenie to od początku cieszyło się dużym zainteresowaniem. Z pomocą Ducha Świętego udało się zorganizować wyprawę aż na pięciu jachtach. Łącznie popłynęły 42 osoby.

W piątek wieczorem zebraliśmy się wszyscy w Porcie „STRANDA” i rozpoczęliśmy naszą niezwykłą wyprawę wspólną Eucharystią, która została odprawiona na pomoście przez naszego rejsowego kapelana – ks. Mateusza Czubaka. Już na samym początku dało to nam nowe doświadczenie uczestnictwa w Eucharystii przy tak pięknych mazurskich widokach w których jeszcze bardziej mogliśmy doświadczyć obecności żywego Jezusa.

Możemy powiedzieć, że w ciągu tych trzech dni mieliśmy szansę poczuć się jak uczniowie Jezusa, którzy w nieco bardziej współczesnych warunkach chcieli nawiązać bliższą relację z Nim. Staraliśmy się zatem stworzyć jedną wspólnotę, dlatego zaczynaliśmy dzień od wspólnej modlitwy uwielbienia Jezusa w tych niezwykłych okolicznościach przyrody, później zapraszaliśmy Go na pokład każdej z łodzi, by to On nas prowadził, towarzyszył nam w codziennych czynnościach oraz czuwał nad naszym bezpieczeństwem.

Każdym jachtem dowodził doświadczony sternik, natomiast cała załoga jak jedna rodzina współpracowała przy czynnościach żeglarskich, ucząc się fachowych nazw i zdobywając nowe umiejętności, wspólnie przygotowując posiłki oraz spędzając aktywnie czas żeglowania po najpiękniejszych polskich jeziorach.

Na każdej łódce był też wyznaczony animator, czyli osoba odpowiedzialna za prowadzenie modlitwy w ciągu dnia, a szczególnie dzielenie się Słowem Bożym, które było specjalnie wybrane na czas tego rejsu i było związane tematycznie z przeżywaną przez nas sytuacją. Będąc w tych warunkach o wiele łatwiej było nam wyobrazić sobie Jezusa kroczącego po jeziorze oraz odwagę św. Piotra zmierzającego ku Niemu… Próbowaliśmy odnaleźć siebie w tej sytuacji… Kolejnego dnia rozważając fragm. o Jonaszu odpowiadaliśmy na pytanie do czego w życiu powołuje nas Pan, a od czego ciągle próbujemy uciekać… Było to niezwykle ubogacające doświadczenie słuchać jak to samo Słowo na wiele różnych sposobów mówi do każdego z nas… Pomimo wielu aktywności, można było również znaleźć czas na wspólny różaniec, koronkę do Bożego Miłosierdzia oraz przyjacielskie rozmowy. Nie zabrakło też wieczornych integracji przy tzw. szantach, czyli piosenkach o tematyce żeglarskiej.

Rejs był nowym i niesamowitym doświadczeniem dla większości uczestników, którzy pierwszy raz mieli okazje wziąć udział w tak nietypowych rekolekcjach. W rozmowach słychać było piękne świadectwa o doświadczeniu Jezusa, o nowych pomysłach i perspektywach. Każdy z uczestników miał okazje zobaczyć jak ważna jest wspólnota, jak wiele nas łączy, jak jesteśmy od siebie zależni i jak bardzo sobie nawzajem potrzebni.

Po przeżyciu tego niezwykłego rejsu nie chcemy poprzestać tylko na miłych doświadczeniach i kolorowych wspomnieniach patrząc na te piękne chwile uwiecznione na zdjęciach i filmach, ale jako ewangelizacyjna Wspólnota Jednego Ducha pragniemy zapraszać Jezusa codziennie na „pokład swojego życia” oraz dzielić się Nim z każdą napotkaną osobą, którą On sam postawi na naszej drodze. Chcemy pokazać, że we współczesnym świecie da się żyć w bliskiej relacji z Jezusem, bo tylko z Nim można „płynąć pod prąd”, który czasem chce narzucić nam świat.

Już niedługo będziemy mogli podzielić się tymi i innymi doświadczeniami w zorganizowanej akcji ewangelizacyjnej nad jeziorem Białym niedaleko Włodawy, którą podejmujemy już od kilku lat, ale też innych inicjatywach, których mamy wiele.

Emilia Porzezińska – lider Wspólnoty Jednego Ducha, organizator rejsu.